Tüketicilerin Çamaşır Deterjanı Tercihleri Araştırıldı
Araştırma şirketi Areda Piar, tüketicilerin beğeni, inanç, satın alma ve sadakat kriterlerini ele alarak geliştirdiği ‘Markam’ modeli ile bu ay çamaşır deterjanları üzerine bir araştırma gerçekleştirdi. 1.100 kişi ile yapılan araştırmaya göre katılımcıların yüzde 44,4’ü toz, yüzde 40,5’i hem toz hem sıvı, yüzde 15,1’i sıvı deterjan tercih ediyor.
Tüketicilerin toz deterjan kullanma nedenlerinin yüzde 37’si ile ilk sırada temiz yıkama geliyor. İkinci sırada yüzde 27 ile beyazlatma, yüzde 14,6 ile uygun fiyat üçüncü, yüzde 10,4 ile leke çıkarma dördüncü, yüzde 9,3 ile alışkanlık beşinci ve yüzde 1,7 ile doğal-ekolojik işçilik yer alıyor.
ARTIK BIRAKMAMAK İÇİN DEĞERLİ FAKTÖR
Sıvı deterjan kullanma sebepleri arasında ise yüzde 36 ile hiç kalıntı bırakmaması ilk sırada yer alıyor. %24,2 çamaşır koruma, %11,9 saf yıkama, %9,5 koku, %8,1 yumuşaklık, %5,9 doğal/ekolojik ürünler, %1,7 alışkanlık, %1,1 uygun fiyat, %1,1 uygun fiyat. leke çıkarıcı olarak kullanılması diğer nedenler arasındadır.
Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 57,8’i çamaşır deterjanlarından kesinlikle memnun olduğunu belirtiyor. Diğer seçeneklerde ise yüzde 31,4 üzgün, yüzde 6 ne memnun ne de memnun değil, yüzde 2 memnun değil ve yüzde 2,8 kesinlikle memnun değil.
FİYAT VE LEKE ÇIKARMA FAKTÖRÜ
Araştırmada tüketicilerin çamaşır deterjanlarıyla ilgili yaşadıkları sorunlar yüzde 59,4 ile fiyat, yüzde 40,7 ile leke çıkarma durumu oldu. Tüketicilerin yüzde 25,3’ü diski yıkamadığı için yüzde 17,8’i tortu, yüzde 15’i sertlik ve yüzde 10,9’u alerji/cilt tahrişi sorunu yaşadığını belirtiyor.